Sunday, May 24, 2009

Pemergian

Malam tadi saya menerima berita pemergian bapa saudara saya iaitu suami kepada kakak arwah ibu saya. Kali terakhir saya bertemu dengannya ialah semasa Hari Raya Aidilfitri yang lepas. Pada masa itu beliau sihat sahaja. Saya memang tidak banyak berbual dengannya kerana beliau seorang yang pendiam. Namun begitu, saya memang sangat rapat dengan keluarga beliau dan dua orang daripada anaknya pernah tinggal dengan arwah ibu saya semasa mereka kecil.

Sebaik mendengar berita, pagi ini saya dan keluarga menziarahi keluarga ibu saudara saya. Telah ramai yang sampai ketika saya tiba. Segala urusan nampaknya berjalan dengan lancar dan jenazah selamat dikebumikan sebelum solat dzuhur.
Begitulah kehidupan. Apabila telah sampai masanya, tiada yang dapat mendahului atau melambatkannya. Al-fatihah buat beliau. Semoga rohnya ditempatkan bersama dengan orang yang beriman.





Kata-kata yang ingin dimasukkan ke dalam Read More.

No comments:

Post a Comment