Friday, May 8, 2009

Resah yang belum berkesudahan

Telah beberapa hari tidak update blog. Agak sibuk menguruskan si Kecil yang demam. Biarpun tidaklah teruk sangat, tetapi saya pun rasa macam nak demam sebab tidur yang memang langsung tak menentu kerana bimbang panas badannya meningkat sewaktu saya lena tidur. Telah dua malam si Kecil saya tidak lagi mengalami suhu badan yang tinggi. Rasa resah yang selama ini bersarang di jiwa beransur pergi.



Rupanya saya masih belum boleh berasa senang hati. Pagi tadi telah kelihatan bintik-bintik kecil yang merah pada serata tubuh badan si Kecil. Campak! Rupanya demam panasnya selama ini petanda dia mengalami demam campak dan baru hari ini saya tahu. Pesan orang tua, bila demam campak, anak tidak boleh dimandikan dan hanya dilap dengan air kelapa muda.

Esok genaplah setahun usia si Kecil. Nampaknya dia menyambutnya dengan demam campak!

No comments:

Post a Comment